čtvrtek 7. dubna 2016

Cheb

Cheb je historické město se specifikou historií a vztahem k naší zemi. A také je to město, kde jsem, bohužel, ještě osobně nebyla. Přesto mám s Chebem poměrně úzké vztahy, konkrétně s chebským gymnáziem, které je organizátorem středoškolské dějepisné soutěže. Soutěže prestižní, náročné a již asi i tradiční. Letošní téma zahrnovalo období pouhých tří let, od roku 45 do tragického osmačtyřicátého, ale i tak byly otázky dostatečně výživné. Zúčastnili jsme se, jako již tradičně. Sice jsme nevyhráli, nepostoupili ani nijak neoslnili, ale zkušenost to byla veliká. Jak pro moje studenty, kteří zjistili, jak se také dá pracovat, tak pro mě, která se sešla s kolegy a společně jsme opravovali práce na jiné úrovni než na té běžné, školní, písemkové:-). Hostitelskou školou bylo Gymnázium profesora Patočky, jako vždy vstřícné a dokonale připravené. Samotnou soutěž tentokrát zahajoval starosta Prahy I a paní senátorka Cabrnochová. Děti "bojovaly" s historickým obdobím od roku 1945- do roku 1948, tedy od diktatury k diktatuře. Přestože převažovala mužstva, letos jsem zaznamenala i ženstva nebo alespoň smíšená družstva. Někdy to totiž vypadalo, že dějiny jsou ryze mužskou záležitostí. Nejsou, je to zajímavé dobrodružství pro všechny. Pro nás tedy včera bylo. A těšíme se na příští rok.






Žádné komentáře:

Okomentovat