pondělí 12. března 2018

Dálkoví řidiči

Seriál z dávnověku, který mi tak nějak utkvěl v paměti. Jako dítě jsem ty hrdiny za volantem obdivovala. Přišli mi exotičtí (oni asi byli, šlo tuším o španělský seriál), charismatičtí, mužní...prostě se mi moc líbili. 
Nevím, jestli takoví i dnes usedají za volant kamiónů, aby brázdili evropské silnice. Vím, že jako spoluúčastník dálniční dopravy je bytostně nesnáším. Bojím se jich. Považuji je za arogantní a agresivní piráty silnic. Řekněme tak z osmdesáti procent. 
Jen nedávno jsem trochu zapochybovala. Pootevřel si mi onen pověstný druhý úhle pohledu. V rozhovoru jsem se dozvěděla, jaké je to jezdit po Evropě z místa na místo bez znalosti jazyka. S tím, že vozíte věci sem a tam, mnohdy bez pochopení logiky věci. Spaní na parkovišti v autě, za které plně zodpovídám. Situace, kdy se do kamionu vloupávají zloději. Nebo uprchlíci, což je v poslední době častější. Takové francouzské Calais musí být docela výživné. Mladíci ve značkových oblecích mají touhu dostat se do Anglie. Za každou cenu. A je to na vás, zda a jak se ubráníte. Akorát že nesmíte být příliš agresivní, to by vás zase napadli nějací ochránci lidských práv. Cesta v nekonečných kolonách. Policie, která si vás umí vychutnat, zvlášť, když neumíte dobře jazyk. Polští řidiči, kteří mají takovou pověst, jakou mají:-(. Rozbité silnice, záludnosti techniky. Věčně v ohrožení života...Nu, nic moc tedy. K dálkovým řidičům z romantického seriálu to má hodně daleko. Ale daleko to má i k mé vlastni představě agresivních pirátů silnic. Přesto se určitých obav z kamionu na dálnici asi hned tak nezbavím, byť na jejich řidiče pohlížím nyní trošičku jinak.

1 komentář:

  1. Ono nejde všechny řidiče házet do jednoho pytle, ale je pravda, že co se dneska na silnicích děje, je fakt katastrofa. My máme v autě na palubní desce kameru, kterou manžel objednal zde a není snad jediná cesta, kdy bychom neměli natočeného nějakého šílence, který při předjíždění strašně riskuje.

    OdpovědětVymazat